Trigonometrijska točka I. reda: 390 Koševac

Stabilizacija/
signalizacija

Piramida, visina h = 21.0 m

Koševac nije stara A-U točka. Za potrebe prve trigonometrijske izmjere FNRJ izgrađen je između 1946.-1949. betonski stup (45x45x60 cm) . Između 1957.-1968., za potrebe nove (nedovršene) astro-geodetske triangulacije I. reda u bivšoj državi, postavljen je novi stupić (15x15x60 cm) a iznad njega izgrađena je piramida od cigle s kapitelom (VGI). U RH piramida nije obnavljana. Donji dio piramide (2/3) u dobrom je stanju. S vršnoga dijela otpala je žbuka i malo je nagnut. Suha i gusta "mreža" bršljana koja je svojedobno obavijala piramidu većim je dijelom polomljena i skinuta u podnožje piramide. Oko piramide su ostaci vrlo dotrajale pomoćne drvene piramide.

GPS mjerna kampanja Slavonija 93
preuzeto s https://www.zvono.eu/cemu-sluzi-piramida-na-stankovu-vrhu--najvisoj-tocki-bilogore-904

Koordinate

WGS84 HTRS96/TM Besselov elipsoid 1841 HDKS (Bessel. elips. 1841)
φ = 46° 04' 58'' E = 528486.9 m φ = 46° 04' 59'' y = 5644862.1 m
λ = 16° 52' 06'' N = 5104843.0 m λ = 16° 52' 24'' x = 5105986.7 m
hWGS84 = 343.7 m HHVRS71 = 298.8 m HTrst = 299.0 m HTrst = 299.0 m

Projekti u sklopu kojih su obavljena astronomska i GNSS mjerenja na trigonometrijskoj točki
Geoidne točke CROREF CRODYN EUREF Drugi projekti: Slavonija 93

Vezne trig. točke i azimuti 207 Gornja Humka (188°)
208 Vis (134°)
210 Kloštar Ivanić (222°)
222 Kalnik (278°)
381 Štefanje (200°)
389 Kotoriba (352°)
I. Vrsta oronima (ojkonima, hidronima, ...)
II. Porijeklo imena (onomastika)
III. Toponim na starim kartama i planovima
IV. Toponim na službenim DGU-ovim kartama

I.
Koševac - brdo (status imena: službeno, Registar geografskih imena, DGU)

II.
Koševac - (vjerojatno) toponim prema gospodarskoj djelatnosti kositi

III.
TT nije označena / Gorni Berdo, Velko Blanina (brdo) - Warasdiner Generalat (1781–1782) - First Military Survey
TT Koševac T.P. 157,56 / Bilo Gebirg (brdo) - Croatia (1865–1869) - Second military survey of the Habsburg Empire
TT Kosevac / Bilo Gebirg (brdo) - Habsburg Empire (1869-1887) - Third Military Survey (1:25000)
-----
TT nije označena, (Ko)ševac - Habsburg Empire - Cadastral maps (XIX. century) -- Revier Planina, Billo, 1870

IV.
Koševac (brdo) / 390 - TK25 / HOK5 (Geoportal, DGU)
(Digitalni ortofoto 2017. i 2018. je zadani sloj na Geoportalu. Prelaskom pokazivača miša preko OSNOVA otvaraju se i drugi kartografski slojevi između kojih izabiremo Topografska karta 1:25000 ili Hrvatska osnovna karta).

Toponim (ime vrha, okolnog područja, ...) Koševac

HGSS: nema
SMAND: nema

Opis smještaja trigonometrijske točke

Trigonometar se nalazi na iskrčenoj vršnoj glavici brda Koševac (SZ dio Bilogore) uz južni rub sljemenske ceste.

Trenutačno nema žiga. Priznaje se fotografija obilaznika uz geodetsku piramidu.

Oko vršne glavice visoka je šuma i nema vidika.

Okolni vrhovi

Stankov vrh, KT HPO 2.2 (vidi: Planinarski portal)

KT i put održava // Lokalna ili druga obilaznica HPD Bilo // Koprivnički planinarski put (KPP)
Okolni pl. objekti
Rekognoscirao/ažurirao

D. Špoljarić (20. 8. 2016.), D. Špoljarić, J. Jagetić (6. 5. 2017.), D. Špoljarić, J. Jagetić, B. Habek, K. Molnar, B. Pinjatela, Tomash Balogh, Luka (20. 2. 2021.), D. Špoljarić, R. Schreiner (26. 5. 2023.)

Opis prilaznih putova i GNSS tragovi

prijevoj na bilu Rajčevica (Križanje) - pl. kuća Anin vrh - /trigonometar Koševac/ (vozilom/pješačenjem)

Opis puta

Do pl. kuće vodi šumska makadamska cesta koja se odvaja s magistralne ceste Koprivnica-Jagnjedovac-Hudovljani (2143) na prijevoju Križanje iznad Jagnjedovca oko 1,8 km od mjesne crkve. Široka i dobra makadamska cesta vodi mimo nekoliko kuća i lovačke kuće i nastavno kroz šumu do raskrižja na kojem je lugarnica Rajčevica. Kod lugarnice prilazna cesta skreće lijevo i nastavlja u smjeru istoka kroz šumu po hrptu Bilogore (Bilo Rajčevica) do pl. kuće.

Duljina 3.5 km
Vrijeme 0.05 h
GNSS trag gnss/390_prijevojKrizanje-pl.kucaAninvrh-trigoKosevac.gpx

Glogovac (odvojak za naselje) - Glogovac (kafebar Amadeo, KT KPP-a) - trigonometar Koševac (vozilom/pješačenjem)

Opis puta

Do Koševca možemo doći vozilom iz Glogovca, naselja na državnoj cesti D2 Koprivnica-Đurđevac. U Glogovcu uz državnu cestu (Koprivnička ul.) odvaja se kod minimarketa županijska asfaltna cesta (2149) za stari dio Glogovca. Iza minimarketa cesta se račva. Nastavljamo desno županijskom cestom (2149) i lokalnom (26090) kroz središte naselja do kafebara Amadeo* (1,2 km od početka odvojka) iza kojeg skrećemo lijevo. Cesta dalje vodi do kraja naselja nastavljajući mimo zapuštenih objekata za utovar ugljena i šumarske kuće. Ubrzo potom prestaje asfaltna cesta (2.3 km od Amadea) i dalje vodi široka i dobra makadamska šumska cesta koja nakon serpentina izlazi na hrbat Bilogore. S obje strane ceste nekoliko je odvojaka, nastavljamo lijevo u smjeru istoka po sljemenskoj cesti do blagog prijevoja na kojem je s lijeve strane proplanak (3,0 km od početka makadama). Piramida se nalazi u šumi nasuprot proplanka na vršnoj glavici uz desni rub ceste. U doba vegetacije teže je uočljiva.

*Na rasvjetnom stupu pokraj kafebara je žig kontrolne točke Koprivničkog planinarskog puta (KT6, KPP) i otuda počinju markacije.

Street View

Odvojak za Glogovac

kafebar Amadeo

Duljina 6.4 km
Vrijeme 0.15 h
GNSS trag gnss/390_glogovac-kosevac_vozilo.gpx

pl. kuća Anin vrh - trigonometar Koševac (vozilom/pješačenjem)

Opis puta

Od raspela na raskrižju nedaleko kuće Anin vrh pl. put vodi po šumskoj asfaltnoj cesti u smjeru istoka po hrptu Bilogore kroz visoku bukovu šumu do raskrižja šum. cesta/putova, gdje prestaje asf. podloga (oko 820 m od kuće)*. Otuda lijevi odvojak makadamskog kolnog puta vodi u Glogovac. Pl. put nastavlja u blagom desnom luku po dobrom mak. kolnom putu mimo desnog odvojka kolnog puta/vlake pa ubrzo i lijevog odvojka. Nastavno pl. put vodi po sljemenskom kolnom putu do blagog prijevoja na kojem je trigonometar. Tridesetak metara prije prijevoja pl. put skreće desno na šumsku stazu i po njoj oko 40 m vodi do piramide na vršnoj glavici Koševca.
*Uz desnu stranu ceste iskrčena je šuma i otvoren je vidik od JI do JZ na okolne brežuljke.