Trigonometrijska točka I. reda: 252 Maksimov hrast

Stabilizacija/
signalizacija

Piramida, visina h = 12.0 m

Na centru stare A-U točke izgrađena je između 1957.-1968. zidana piramida od cigle na čijem je vrhu postavljen stup od armiranog betona za potrebe nove (nedovršene) astro-geodetske triangulacije I. reda u SFRJ. U RH piramida nije obnavljana. Nije oštećena, osim što je s nje djelomice otpala žbuka.
U A-U vojnim izmjerama upotrebljavana je trig. točka I. reda Kasonya (Kasonjski vrh kod Brodskog Drenovca). U trigonometrijskim izmjerama u SFRJ ta je točka izbačena.

Koordinate

WGS84 HTRS96/TM Besselov elipsoid 1841 HDKS (Bessel. elips. 1841)
φ = 45° 16' 55'' E = 583703.6 m φ = 45° 16' 55'' y = 6466412.7 m
λ = 17° 34' 01'' N = 5016298.9 m λ = 17° 34' 19'' x = 5015367.7 m
hWGS84 = 660.1 m HHVRS71 = 614.7 m HTrst = 615.0 m HTrst = 615.0 m

Projekti u sklopu kojih su obavljena astronomska i GNSS mjerenja na trigonometrijskoj točki
Geoidne točke CROREF CRODYN EUREF

Vezne trig. točke i azimuti 203 Kućerina (280°)
247 Papuk (6°)
250 Lipovica (94°)
253 Brezovo polje (302°)
248 Kapavac (225°)
Vezne trig. točke izvan Hrvatske i azimuti 392 Matajica grad, Bosna i Hercegovina (160°)
254 Šibića Han, Bosna i Hercegovina (214°)
I. Vrsta oronima (ojkonima, hidronima, ...)
II. Porijeklo imena (onomastika)
III. Toponim na starim kartama i planovima
IV. Toponim na službenim DGU-ovim kartama

I.
Maksimov hrast - vrh; Babja gora - dio gore Požeška gora - gora (status imena: službeno, Registar geografskih imena, DGU)

II.

III.
TT nije označena / B. Maximov Rast - Slawonische Militärgrenze (1780) - First Military Survey
TT Maximov Rast TP 324,0 - Croatia (1865–1869) - Second military survey of the Habsburg Empire
TT označena / Maximov hrast (Babja gora) - Habsburg Empire (1869-1887) - Third Military Survey (1:25000)
-----
TT označena, Maximov rast - Habsburg Empire - Cadastral maps (XIX. century) -- Slobodna Vlast, 1863

IV.
TT označena (Maksimov hrast) / 252, Maksimov hrast - TK25 / HOK5 (Geoportal, DGU)
(Digitalni ortofoto 2017. i 2018. je zadani sloj na Geoportalu. Prelaskom pokazivača miša preko OSNOVA otvaraju se i drugi kartografski slojevi između kojih izabiremo Topografska karta 1:25000 ili Hrvatska osnovna karta).

Toponim (ime vrha, okolnog područja, ...) Maksimov hrast
Gorje Babja gora (Požeška gora)
Okolna naselja N. Gradiška, Staro P. Selo, Vladisovo
Kartografski izvori i
planinarske knjige

TK25 (DGU): Vrbova 4518-1-3-1
HGSS: nema
SMAND: nema

Opis smještaja trigonometrijske točke

Trigonometrijska točka se nalazi na vršnom proplanku Babje gore (zapadni dio Požeške gore). Nedaleko trigonometra izgrađen je automatizirani  telekomunikacijski odašiljač. Proplanak je obrastao visokom bukovom šumom.

Priznaje se HPS-ov žig. Stari (oštećeni) metalni žig HPS-a uzidan je na geodetsku piramidu ispod ploče s nazivom i visinom vrha i upisne kutije. Novi metalni žig HPS-a učvršćen je na vršni dio drvenog stupića postavljenog između ograde telekomunikacijskog objekta i geodetske piramide.

Mali vršni proplanak obrastao je visokom šumom i nema vidika.

HPO Kontrolna točka HPO, Područje: KT 8, Slavonija
Planinarski portal
HPS
KT i put održava // Lokalna ili druga obilaznica Slavonski planinari // Slavonski planinarski put (SPP)
Rekognoscirao/ažurirao

D. Špoljarić (15. 10. 2016.), D. Špoljarić (30. 7. 2021.)

Opis prilaznih putova i GNSS tragovi

Vladisovo (raskrižje s raspelom) - lovačka sjenica (vozilom/pješačenjem)

Opis puta

*To je prilazna cesta vrhu Maksimov hrast na kojem je telekomunikacijski objekt.
**Premda se do sjenice može osobnim vozilom ne preporuča se jer su u kišno razdoblje godine prilazna cesta i kolni put oštećeni vododerinama i rupama.

Street View
Duljina 1.7 km
Vrijeme 0.05 h
GNSS trag gnss/252_vladisovoraspelo-sjenica.gpx

(St. Petrovo Selo) - Vladisovo - trigonometar Maksimov hrast (vozilom)

Opis puta

Do vrha vodi dobra makadamska šumska cesta iz sela Vladisovo do kojeg dolazimo iz Starog Petrovog Sela s magistralne ceste Nova Gradiška-Nova Kapela (4158). Od raspela na raskrižju na početku Vladisova, oko 3,4 km od Starog P. Sela, prilazna makadamska cesta nastavlja desno i vodi mimo lovačke kuće i kleti do raskrižja i iza njega čeke na betonskim stupovima (1,2 km od početka odvojka). Cesta nastavlja lijevo i vodi kroz visoku šumu do vrha (4.7 km). Pritom trebamo slijediti cestu i ne skretati s nje na lijeve odvojke. Prilaz vrhu osobnim vozilom po makadamskoj cesti preporuča se samo u suho doba godine i to samo do nadstrešnice i klupa s lijeve strane ceste. Od nadstrešnice je cesta nešto strmija i djelomice oštećena vododerinama.

Foto album
Street View
Duljina 4.7 km
Vrijeme 0.20 h
GNSS trag gnss/252_st_pet_selo-vrh_maksimovhrast_vozilo.gpx

lovačka sjenica - trigonometar Maksimov hrast (pješačenjem)

Opis puta

Uspon na vrh možemo započeti kod raspela na raskrižju na ulazu u naselje Vladisovo (okrugla markacija je na drvenom tel. stupu iza klupice pored raspela). Pl. put vodi desnim odvojkom makadamske ceste* mimo lovačkog doma Graničar Staro Petrovo Selo (s desne strane) i mimo kleti (s lijeve strane) do raskrižja iza kojeg je lovačka čeka na betonskim stupovima (markacije su na naponskim betonskim stupovima s desne strane ceste). Od raskrižja prilazna cesta vrhu vodi lijevo a pl. put vodi po desnom odvojku kolnog makadamskog puta mimo čeke (na stupovima su okrugle markacije i strijelica smjera) do sjenice** s lijeve strane puta (oko 1,7 km od raspela) i nedaleke čeke i hranilišta za životinje uz rub šume. Od sjenice put dalje vodi blago desno po kolnom putu mimo čeke i nastavlja uz potok Ribnjak kroz šumu. Oko 580 m od sjenice lijevo se odvaja zarasli početak vlake po kojoj vodi dobro markirani duži i preporučeni prilazni put*** koji se na području Svinjčine spaja s ovdje opisanim putom. Pl. put nastavlja dalje po kolnom putu do njegova kraja i okretišta. Otuda pl. put vodi lijevo po vlaki (teže uočljiva okrugla markacija na početku vlake) umjereno se uspinjući kroz šumu do raskrižja vlaka. Dalje nastavlja lijevo (označeno okruglom markacijom) oštrije se uspinjući do JZ grebena Babje gore (Svinjčine) i široke vlake na kojoj se priključuje/spaja s dužim prilaznim putom. Nastavlja desno i dalje vodi po vlaki po hrptu u početku umjereno a potom oštrije se uspinjući do malog vršnog proplanka na kojem je telekomacijski odašiljač i geodetska piramida.

**Premda se do sjenice može osobnim vozilom ne preporuča se u kišno razdoblje godine jer su prilazna cesta i kolni put oštećeni vododerinama i rupama.
*** Na početku obrasle vlake su okrugla markacija i strelica smjera ali „skrivene“ bujnom vegetacijom i teško ih je uočiti. Taj se pl. put umjereno uspinje kroz šumu na sedlo sjeverno od vrha Oštrac (358 m), pa oštro skreće desno i nastavlja hrptom Svinjčine do raskrižja pl. putova odnosno do spajanja s gore opisanim prilaznim putom.